Yedi Adımda Google Adwords Optimizasyonu

Yedi Adımda Google Adwords Optimizasyonu
Yazan

Aldığınız tıklamaların %100’ü dönüşümle gerçekleşmedikçe yapılması gerekenler testler ve Google Adwords optimizasyonu mutlaka vardır.  Hiç bir zaman %100 dönüşüm oranına sahip olamayacağımızı düşünürsek bu süreç sürekli devam edecektir. Bu yazımızda da Google AdWords kampanyalarınızın performansını artırabilecek 7 basit öneriye değineceğiz.

Google Adwords Optimizasyonu için izlenmesi gereken 7 adım:

  1. Arama sorgusu / yerleşim raporu
  2. Reklam uzantıları
  3. Reklam metini
  4. Açılış sayfası
  5. İstatistikler segmenti
  6. Rekabet ölçümleri
  7. Negatif anahtar kelimeler

1. Arama SorgularıGoogle Adwords Optimizasyonu

Muhtemelen en çok kullanılan olmakla beraber hayati önem taşıyan bir raporlamadır. Arama sorgusu raporları sayesinde anahtar kelimelerinizi tetikleyen arama sorgularını görebilirsiniz. Bu rapor sayesinde kampanyanıza anahtar kelime veya negatif anahtar kelime ekleyebilirsiniz. GDN’de hemen hemen aynı mantıkla çalışmaktadır. Reklamlarınızın gösterildiği yerleşimleri belirleyebilir, ilgisiz yerleşimleri engelleyebilirsiniz.

2. Reklam uzantıları

İşletmenize uygun olan tüm reklam uzantılarını kullanmanızı öneriyorum. Reklam uzantıları genel anlamda tıklama oranlarınızı arttıracaktır. Kullanıcılara ek bilgiler sunarak mesajınızı daha iyi aktarmanızı sağlayacaktır.

3. Reklam metinlerinizi iyileştirin

Her zaman mutlaka aktif en az 2 reklam metniniz bulunmalı. Sürekli iyileştirme içinde olmalısınız. unutmamanız gereken bir diğer şey ise mobile özel reklam metinleridir. Reklam metninlerinizi iyileştirmek için önceki yazımıza BURADAN göz atabilirsiniz.

4. Açılış sayfanızı geliştirin

Açılış sayfanızda yapacağınız en küçük değişiklikler bile dönüşüm oranlarınızda sürpriz artışlar yaratabilir. Hiç kimse süpermarketlerde et reyonunda sebze görmek istemez. Mümkünse düzenli aralıklarla A/B testi yapın. Örnek olarak “satın al” butonunun renk değişimi satışları %10 ile %20 oranlarında arttırabiliyor.

5. Kesinlikle istatistikler segmentini kullanın

Genel olarak çok fazla kullanılmasada çok yararlı optimizasyon yapmanızı sağlayacak bölümdür. Performansınıza daha derinden bakarak, faydalı adımlar atmanızı sağlayacaktır.

İstatistikler boyutundan bir kaç örnek verelim;

Zaman boyutu: Ziyaretçilerinizin günün hangi günlerde veya saatlerde daha fazla dönüşüm gerçekleştirmeye yatkın olduğunu görebilir, bu günlere veya saatlere özel kampanyalar veya ortalama konumda artış sağlayabilirsiniz.

Ücretli ve Organik: Google webmaster tools hesabını Google adwords hesabınıza bağlayarak yeni anahtar kelimeleri keşfedebilirsiniz. Eklemeyi düşündüğünüz anahtar kelimeler için fikir edinmenizi sağlayacaktır ve inanın buna değecektir.

6. Rekabet ölçümleri

Kampanyalarınızın gösterim payını ölçümleyerek aldığınız tıklamaların almaya uygun olduğunuz tıklamalara oranını görebilirsiniz. Sütunlar sekmesinden rekabet ölçümlerinden Adwords hesabınıza ekleyebilirsiniz. Rekabet ölçümlerini kampanya ve reklam grupları için kullanabilirsiniz. Gösterim payı metrikleri ile reklamlarınızın gösterim oranını, reklam sıralaması yüzünden kaybedilen gösterim payını, bütçeden dolayı kaybedilen gösterimleri öğrenebilirsiniz.

7. Negatif anahtar kelimeler

Adwords kampanyalarınızda rutin olarak yapmanız gereken bir diğer işlemde negatif anahtar kelimelerinizi arttırmanızdır. İyi bir reklam performansı için ürün veya hizmetinizle alakalı olmayan tıklamaları önlemelisiniz. Negatif anahtar kelime fikirlerini arama sorguları raporundan bulabilirsiniz.

Tabi ki optimizasyon süreci bunlarla sınırlı değil. Eklemek istediğiniz olmazsa olmaz dediğiniz bölümler varsa bizimle paylaşabilirsiniz.


Yorumlar

  1. Adwords konusunda gayet başarılı ve özgün bir yazı olmuş. Düzgün bir optimizasyon ile reklam giderleri iyi seviyelerde düşürülip siparişler arttırılabilir.

  2. Çok açıklayıcı ve güzel bir yazı olmuş Google Adwords ta reklam vermek isteyenler için oldukça yararlı bir konu.

  3. Çok sade ve net bir yazı olmuş. Adwords kolay gözükse de çok detaylı bir sistem. Sizden eğitim almayı da çok isterim. Teşekkürler.

  4. firmlar müşteri toplayabilmek için en iyi reklam kanadı olarak adwords kullanıyor. adwords pahalı bir reklam ayağı olduğu için iyi öğrenip bilinçli bir şekilde kullanılması gerektiğine inanıyorum.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir