Web Tasarım Hizmeti Almadan Önce Bunlara Dikkat!

Bu yazımızda özetle sizlere, web tasarım hizmeti için nelere dikkat etmeniz gerektiğini, yaptıracağınız web sitesi tasarımı için uzun ömrü nasıl sağlayacağınızı ve mevcut sitenizi nasıl optimize edebileceğinizi anlatacağız.

Kendi içerimizde girdiğimiz bir iddia sonucunda bu yazıyı yazmak için kolları sıvadık. Acaba bir web tasarım ihtiyacı içerisinde olan şahıs veya kurum, bir tek yazıda nelere ihtiyacı olduğunu, hizmet aldığı firma veya freelance web tasarımcıdan aldığı hizmetin kalitesini nasıl ölçebileceğini öğrenebilir mi? Biz bu sorunun cevabının evet olduğuna inandık ve klavyeyi dövmeye başladık.

Not: Bu yazımız web master yani web yöneticileri için değil, hizmet almak için araştırma içerisine giren son kullanıcılar için hazırlanmıştır.

Alacağınız web tasarım hizmeti için dikkat etmeniz gerekenler:

Alan Adınız ve Barındırmanız

Herhangi bir web tasarım ihtiyacınız için temelde iki şeye ihtiyacınız var:

1- Web sitenizin ismi yani alan adı (Domain)

Sizlere tavsiyemiz, çok güvendiğiniz bir yakınınız dahi olsa alan adınızı markanız ve şahsınız adına sizin üzerinize alınmasıdır. Çünkü yaşanacak herhangi bir anlaşmazlıkta herşeyi sıfırlama yetkisi sadece ve sadece sizde olacaktır. Biraz da olsa bu noktada biraz işin içerisine girmeniz gerek. Piyasada birçok domain sağlayıcıdan standart domain uzantısında(.com, .net) adınızı alabilir veya uygunluğunu kontrol edebilirsiniz. “.com.tr” gibi domain uzantılarını ise işletmeniz için gerekli belgelerle veya markanız için marka tescili ile sağlayabilirsiniz. Bu noktada size izleyeceğiniz yollar konusunda destek olmamız için bizlerede danışabilirsiniz.

2- Web sitenizin barındırılacağı yer (Hosting)

Alan adı sizde olduğu sürece hostinginizin nerede olduğu çokta önemli değil. İster web tasarım hizmeti için anlaştığınız firma veya gruplar tarafından barındırılsın ister kendi alacağınız barındırma alanlarında bulunsun. Eğer azda olsa endişeleriniz varsa dikkat etmeniz gereken şey: web tasarım işinizi sağlayan firma veya şahıstan son dosya ve veritabanı yedeğini sizinlede paylaşmasını isteyebilirsiniz.

Web Tasarım Dili:

Alacağınız hizmette öncelikli olarak tasarımcınız ile web site tasarımı dili konusunda küçük sohbetlerde bulunun. Çünkü mevcut alacağınız tasarım dili, ilerleyen dönemlerde ihtiyaç duyabileceğiniz hizmetler için önemlidir. Örneğin: Ürün tanıtımı içeren bir web tasarım ihtiyacınız var ve ilerleyen dönemlerde bunu e-ticarete çevirmek isteyebilirsiniz, standard html-css yapısıyla tasarlanmış bir web sitesi şuan için işinizi görse bile ilerleyen dönemde çokta işinizi görmeyecektir. Ancak WordPress, php gibi sistemlerle e-ticarete hazır sistemler kullanılarak tasarlanması ilerleyen dönemlerdeki tasarım maliyetlerini düşürmenizi de sağlayacaktır.

Piyasada karşılaşacağınız web tasarım dilleri ve paketleri:

  • Html-CSS: Temel web tasarım araçlarıdır. Kişisel tanıtım ve çok değişim yaşamayan küçük yapıda kurumsal işletmeler için idealdir. Hem sunucu yükü düşük hem hızlı hemde bilen kişilerin elinde tasarımsal olarak daha esnektir. Son kullanıcılar için ise içerik ve tasarım değişiklikleri yapabilmeleri için birkaç saatlik eğitim almaları yeterlidir.
  • WordPress: Dünya üzerinde en çok kullanılan ve en kullanışlı hazır yapı olmasına rağmen çok fazla uzmanı olmaması Türkiye’ de kullanımından mağduriyetler yaşanmasına sebep olabiliyor. Tasarımsal ve işlevsel olarak ancak bilirkişilerinin elinde çok esnektir. Son kullanıcıda ise basit içerik yönetim paneline sahip olması büyük kolaylık sağlamaktadır. Ayrıca internet yazılımlarının gelişmesi ile içerisinde barındırdığı eklentiler sayesinde çoğu işletmenin ihtiyaçlarına göre özelleştirilebilir.
  • php: WordPress, opencart gibi sistemlerin alt yapısınıda oluşturan bu dil ile internet yazılımcılığınıda aktif olarak kullanabilirsiniz. Piyasada yazılımcılar bu alana daha fazla ağırlık verdiğinden dolayı, son kullanıcı için tasarımsal olarak eksiklikleri görülebilmektedir.
  • ASP
  • Opencart
  • Magento
  • Joomla
  • Hazır Site Paketleri, Wix vb.

Web tasarım İçerik Çeşitleri ve Miktarları

Bir sonraki aşamanız ise sahip olacağınız web tasarım içerisinde içerik yükünüz nedir? Bu konuda biraz düşünmeniz gereklidir. Bizler bu yazımızda elimizden geldiğince bunu belirlemeniz için size yardımcı olacağız. Öncelikle standart istenilen sayfaları listeleyelim:

  1. Anasayfa
  2. Hakkımızda
  3. İletişim
  4. Hizmetlerimiz
  5. İnsan Kaynakları
  6. Referanslarımız
  7. Haberler ve Duyurular
  8. Basında Biz
  9. Fiyatlarımız
  10. Ürünlerimiz
  11. Projelerimiz

Şimdi yukarıdaki listeyi inceleyecek olursak ihtiyacınız olanları belirlediğinizde ortalama olarak yedi sekiz sayfalık bir tasarım tercihiniz olmaktadır. Burada unutmamanız gereken nokta, Ürünlerimiz-projelerimiz gibi sayfalar birer listeleme sayfalarıdır. Buralarda ürünleriniz veya projeleriniz listelenir. Eğer ürünleriniz için tanıtım sayfaları istiyorsanız her ürününüz, projeniz veya hizmetiniz için iç sayfa hazırlanması demek, bu kalemleriniz kadar ek sayfa hazırlanması demektir.

Örneğin 10 adet hizmeti olan işletmenize kurumsal web tasarım istiyorsunuz. Yukarıdaki standart web tasarım sayfalarından 6 tanesini belirlediniz. 6 sayfa + 10 hizmet sayfası; sonuç olarak 16 sayfalı bir internet sitesi tasarımına sahip olmanız gerek. Düşünün ki birde yabancı dil istediniz! Yabancı dil destekli bir web tasarım hizmetinde, mevcut sayfa sayınız çarpı istediğiniz yabancı dil miktarı demektir. Yani Türkçe ve İngilizce bir web tasarım istediğinizde 16 sayfalık tasarımınızı artık 32 sayfa olarak düşünmelisiniz.

Bunlar size çok önemli gibi görünmesede iş fiyatlandırmaya geldiğinde alacağınız web tasarım teklifini yüksek oranda etkileyecek alan işte tam burasıdır.

Web tasarım İçerik yönetimi ve bakım – onarım – yedekleme

Buradaki başlık birçok anlaşma içerisinde hizmet alan ile hizmet veren arasında konuşulması unutulan konudur. Süreç içerisinde sonradan ortaya çıkan, malesef iki grup arasında anlaşmazlığa sebep olan en yaygın sebeplerden biridir. Web tasarım hizmeti aldınız! Çoğu müşteri gibi sizlerde mevcut işletmenizdeki iş yoğunluğu içerisinde web tasarım içeriklerinizi yönetebileceğinize inanabilirsiniz. Fakat unutmamanız gereken şey şudur; “Buna inanan işletme veya kişilerin %50 ile 60 arasındaki çoğunluğu müşteri memnuniyetsizliği yaşamaktadır”

Peki madem, böyle memnuniyetsizlik yaşama ihtimalini nasıl ortadan kaldırabilirsiniz?

İçeriğinizi belirledikten sonra, ne kadar içerik değişikliği yaşayabileceğinizi hesap etmeye çalışın. Ürünleriniz ve hizmetleriniz sık sık değişiyor mu? Yenileri eklenip, eskilerinin çıkarılması gibi işlemler yaşıyor musunuz? Kampanya, promosyon gibi duyurular yapmaya, gündeme ilişkin kurumsal yayınlar vermeye ihtiyacınız olmakta mı? Sahip olduğunuz web sitesi tasarımı siz içerik yönetimi yaptıkça yavaşlıyor, ağırlaşıyor mu? Sahip olduğunuz Web sitesi tasarımı içerisindeki bazı küçük açıklar sebebiyle formlarınızdan spam mailler mi alıyorsunuz?

Yukarıdaki sorulara vereceğiniz “evet” yanıtları içerik yönetimi, bakım – onarım – yedekleme gibi hizmetlere ihtiyacınız olup olmadığını belirleyecektir.

Dikkat! Burası malesef teknik bilgi yetersizliği olan müşterilerin en fazla kandırıldığı alandır! Ödemeniz gereken periyodik fiyatlar konusunda fikir vermemiz zor; ancak ihtiyaçlarınıza göre fiyat alabilirsiniz. Bazı noktalara dikkat ederek, argo tabirle “kazıklanmanızı” engelleyebilirsiniz:

  • Hizmeti aldığınız periyotlara göre: örneğin aylık periyotlarla alıyorsanız bu hizmeti aldığınız hizmetle ilgili yapılanların en azından ilk birkaç ay raporlandırılmasını talep etmelisiniz. Tabiki raporu incelemeyide unutmayın.
  • Özellikle içerik yönetiminizin ne kadar düzgün yapıldığını takip etmeye çalışın. Yani en azından ara sırada olsa web sitenizi ziyaret edin.
  • Web tasarım hızınızı ölçebilmenize olanak veren sitelerden ara sıra web sitenizi tarattırın. Bununla ilgili “web tasarım hızı performans önerileri” başlıklı yazımızdan nerelerde tarama yaptırabileceğinizi öğrenebilirsiniz.
  • Yazılı içeriklerinizi okumayı ihmal etmeyin! SEO uyumlu içerik ilk sıralarda olmanız için çok önemlidir.
  • “Ödediğiniz paraya karşılık aldığınız hizmete tatmin oluyor musunuz?”” Yaklaşık her üç ay içerisinde bu soruyu kendinize sormayı ihmal etmeyiniz.

Özel Web Tasarım Talepleri

Şimdi gelelim özel taleplere! Nedir bu özel web tasarım talepleri? Bu başlık altında biraz daha örneklerle ilerlememiz gerekiyor.

  • – Örneğin “ben web site tasarımı içerisinde canlı destek hizmetininde bulunmasını istiyorum” diyebilirsiniz.
  • – İnternet sitemden insan kaynaklarıma başvuru yapılabilmesi için tam kapasiteli bir başvuru formu olmasını ve bu formun kendi istediğim özel PDF formatında çıktısını alabilmek istiyorum diyebilirsiniz.
  • – Kurum içerisinde E-posta ile haberleşmekten daha hızlı bir haberleşme yöntemi istiyorum. Bu sebeple sadece personelimin erişebileceği bir CHAT sistemi olmalı diye düşünebilirsiniz.
  • – Mesela kişiye özel baskı yaptırdığınız bir e-ticaret sitesi istiyorsunuz. Müşterileriniz tasarımlarını yükleyip siparişlerini kendi tasarımları ile görüp satın alabilmelerini istiyor olabilirsiniz.

Yukarıdaki üç madde isteyebileceğiniz diğer ek istekler konusundada size fikir verecektir. Dijital dünyada uygulanmasını isteyebileceğiniz çoğu fikir yapılabilirdir. Burada önemli olan sizin hedefleriniz ve hedefleriniz için yatırım yapmayı düşünmenizdir.

Web tasarım fiyatları

Aslında bu başlık altında yukarıda şimdiye kadar yazılmış olanları takip ettiyseniz pek birşey belirtmeye gerek yok. Web tasarım konusunda gördüğünüz gibi iş yükünü ve süresini etkileyecek birçok faktör var. Sonuç olarak alacağınız web tasarım teklifini yukarıdaki başlıklarda isteyeceğiniz talepler belirleyecektir. Biz bu alanda talebinize göre elimizden gelen en adil fiyatlar ile teklifler sağlamaya gayret gösteriyoruz. Bu sebeple illa bizle çalışmak için değil, teklif sayfamızdan ihtiyaçlarınızı, taleplerinizi belirterek bizden teklif alarak, hizmet almayı düşündüğünüz yerden uygun fiyata mı yoksa çok yüksek fiyatlara mı hizmet aldığınız konusunda fikir edinebilirsiniz!

Pekiiiii, E-ticaret sitesi yaptırmak içinde geçerli mi bu anlattıklarımız?

Evet! web tasarım hakkında yukarıda anlattıklarımızın çoğu e-ticaret içinde geçerlidir. Çünkü temelde e-ticaret hizmeti: web tasarım ile web yazılım hizmetinin birleşmesidir! Bir tutam internet reklamcılığı, sosyal medya yönetimi gibi hizmetleride kattığımız zaman tadından yenmez. Web tasarım hizmetine eklenecek birkaç hizmet sizi e-ticaret sonucuna ulaştırır. E-ticaret hizmetinin, kurumsal web tasarım / kişisel web tasarım gibi hizmetlere göre daha pahalı olmasının tamda sebebi budur.

Sonuç ve Özet

Tam olarak anlatabilmek açısından bizler uzun uzun yazdık. Sizlere tavsiyemiz yukarıdaki başlıkları ve altlarında sizin için önemli olabilecek yazıları veya hatırlatıcıları bir sayfa kadar not çıkarmanız, sonrada bu notlara göre alacağınız hizmeti takip etmenizdir. Bunun sizlere büyük avantaj sağlayacağını düşünüyoruz.

Web Tasarım hizmetine gönlünüzce sahip olduktan sonra sıranın SEO – arama motorları optimizasyonu, SEM – Arama motorları reklamcılığı, Sosyal Medya Yönetimi, Sosyal Medya Reklamcılığı,  gibi zincir hizmetlere geleceğini aklınızdan çıkarmayın.

Dijital Dünyada sağlıklı barınmanızı dileriz!

Son Yorumlar

  • Yakup ŞENER
    23 Şubat 2019 - 00:09 · Cevapla

    Gayet güzel bir içerik olmuş ilk başta çok uzun gibi geldi ama üşenmeden okudum ve çok beğendim.

  • تقييم التطبيقات
    12 Şubat 2019 - 19:42 · Cevapla

    These are really impressive ideas in on the topic of blogging.
    You have touched some nice factors here. Any way keep up
    wrinting.

  • Disco
    10 Şubat 2019 - 02:52 · Cevapla

    Biraz uzun bir yazı olmuş. Okumadan önce tereddütlerim vardı. Ancak sizden hizmet almasam bile artık web tasarım konusunda neleri sorgulayacağımı biliyorum. Teşekkürler…

  • Tolga
    10 Şubat 2019 - 02:49 · Cevapla

    Yazınızı okuduktan sonra başka bir firmadan aldığım web tasarım hizmetinde paramın ne kadar boşa gittiğini anlamış oldum. Birde üstüne üstlük Seo için bir dünya para bayıldım. En azından sayenizde gözüm açıldı. Teklif formunuzu doldurduktan sonra bana kısa sürede dönüş yaparak uygun fiyata yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim.

  • Draco
    6 Şubat 2019 - 17:57 · Cevapla

    Gerçekten piyasada bu konu ile ilgili bilgi edinmek oldukça zor. Çok faydalandığım bir içerik oldu. Emeğinize sağlık.

Yorum yap

15 + Oniki =