Sosyal Medya Yönetimi – İlgi Çekici İçerik Oluşturmak

Diğer dijital alanların yanı sıra artık sosyal medya yönetimi içinde güçlü varlık göstermek, çok kritik bir unsur haline geldi. Bütün dijital gidişatınızı anında değiştirebilecek sonuçlara sahip olabilirsiniz.

Google, Yandex, Yahoo, Bing ve diğer arama motorlarında üst sıralarda yer almak istiyorsanız artık güçlü sosyal medya rakamlarına sahip olmanız gerekmektedir. Güçlü sosyal rakamlar arama ağı sonuç sayfasında sıralamanızı yükseltir, trafik artışı sağlar, hızlı etkileşimler ve yüksek dönüşüm oranları sunar.

Güçlü sosyal rakamlar markanızın gücü, güvenirliği ve otoritesi açısından da önemlidir. Aslında, dijital pazarlama fonksiyonlarının tüm görevlerini yerine getirmek konusunda size yardımcı olur.

SEO ve SEM uzmanlarının sıklıkla sorduğu üç soru vardır. Güçlü sosyal medya rakamlarına nasıl sahip olunur? Projeye yeni başlandığı sırada güçlü ve dürüst sosyal medya rakamları nasıl elde edersiniz? Sosyal medyanın başarısı için ne tür değişkenlere dikkat etmek gereklidir?

Tüm bu sorulara cevap verebilmek için tek bir cevap yeterlidir. Sosyal medya yönetimi için dinamik yani sürekli değişen ve yenilenen içerik ihtiyacınız olan şeydir! Elbette bunu yaparken bir yandan da ilgi çekici içerikler üretmelisiniz. Peki bunu nasıl yapacaksınız? İşte bu noktada aşağıda bulunan 6 adımlık rehberi hazırladık.

Güçlü içerik – Güçlü Sosyal Medya Dönüşümü

İlk Önce Hitap Edeceğiniz Kitleleri Tanıyın

İçeriği özellikle kitlenizi oluşturan en büyük dilim için oluşturun. Demografik türde bilgiler toplamak oluşturacağınız içeriğin türünü belirlemek için önemlidir. Bununla birlikte kitle ile iletişim için doğru tonu belirlemeniz konusunda size yardımcı olur. LinkedIn’de yer alan kişilerin dedikodu içerikli yazılardan hoşlanması pek olası değildir ancak Facebook ve Twitter kullanıcıları buna bayılırlar!

Doğru İçerik Türü ve Paylaşım Zamanı Tanımlayın

Doğru içerik türü sizin için en fazla etkileşimi sağlayan içerik türüdür. Bulunduğunuz seltörle ilgili hangi yazıların ve hangi tür görsellerin daha fazla beğeni, yorum, paylaşım aldığını zaten biliyor olabilirsiniz. Bu durumda benzer türlerde içerik üretmeniz gerekir. Fakat ara sıra farklılık üretmeyi de kesinlikle unutmamalısınız. Bu kitlenizin dikkatini tekrar sayfanıza çekmeye yardımcı olacaktır.

Sosyal Medya için içerik fikirleri üretmek

Genellikle infografik şeklinde içerikler en fazla etkileşim alan ve dikkat çeken türdür ve bu neredeyse bütün sosyal medya platformları için geçerlidir. Bu tür içerikler düz metin yazılarından otuz kat daha fazla okunmaktadır. Benzer şekilde Facebook üzerinde aktif olan kitleler video içeriklerden çok hoşlanır. Videolar geleceğin pazarlama aracı olarak görülmektedir, bu durumda video içerikler veya yazılar hazırlayarak pazarlama stratejinizi iyileştirebilirsiniz.

Peki paylaşımlarınızı ne zaman yapmalısınız? Sosyal medya mesajlarını doğru zamanda paylaşmanız önemlidir. Örneğin Etkileşimler genellikle Perşembe ve Cuma günleri Facebook üzerinde daha fazla olmaktadır. Pazartesi ve Perşembe günleri genellikle Twitter mesajları için idealdir. Salı ve Perşembe günleri için LinkedIn günü olarak nitelendirilebilir. Tabi bu bilgiler sürekli yapılan araştırmalarca güncellenmekte ve değişim gösterebilmektedir. Ayrıca genel bir istatistikten yola çıkmak yerine kendi alanıza ilişkin kitlenin en çok etkileşim zamanlarını da araştırmanızda kesinlikle büyük fayda var.

Sizde kitleniz ile etkileşime geçin

Etkileşim istiyorsanız güncel olmak son derece önemlidir. Ara sıra kendi sektörünüz dışında son haberler ve gündemler, etkinlikler ve yenilikler hakkında da içerikler üretmeye çalışmalısınız. Bunu zaten var durumunda olan tartışmalara dahil olmak için değerlendirmeli ve Facebook veya Twitter gibi yerlerde yer alan hashtag’lerden faydalanmaya çalışmalısınız.

Benzer şekilde kitlenizin takip ettiği son trendleri takip etmeye çalışın. Selfie paylaşıyorsa siz de paylaşın. Farklı bir olaya başvuruyorlarsa siz de hamlenizi yapın. Buradaki fikir ise sosyal medya içeriği aracılığıyla daha fazla sosyallik oluşturmaktır.

Tutarlı olun ve sürekliliği koruyun

Takipçiler için yakınlık önemlidir. Sosyal medyada ne kadar sık paylaşım yapıyorsanız onlar sizin marka adınıza daha yakın olurlar ve siz paylaşım yaptıkça kendilerini sizinle iletişimde tutmaya çalışırlar. Buradaki püf nokta daha öncede belirttiğimiz içerik kalitesidir. Kalitesiz içerik ile bu adımda fayda sağlamanın aksine takipçi ve marka güveni gibi kavramlarda kayıplar yaşanacaktır. Yüksek kaliteli, yüksek değerli içerikler üretmeli ve bunu sürekli hale dönüştürmelisiniz.

Sektörünüzdeki rakiplerinizin çalışmalarını ve onların oluşturduğu gündemleri de takip etmeyi unutmayın. Özgünlük tabiki önemli ama bazı noktalarda ‘Amerika’ yı yeniden keşfetmeye gerek yoktur.’

Çalışanlarınızı sosyal hale getirin

Çalışanları etkileşim konusunda görevlendirmeniz durumunda markanızın sesi, yüzü ve bağlantı kuran kişileri konusunda destek almış olursunuz. Marka içinde yer alan belirli kişilerin yarı profesyonel hesaplar açarak sosyal medyada yer almasını sağlayın. Görevleri diyalogları sürdürmek olacaktır. Herhangi bir şey satmalarına gerek yoktur. Sadece etkileşim ve iletişim kurmaları yeterlidir. Hiç bir dijital medya ajansı ürün veya hizmetlerinizle ilgili teknik özellikler konusunda müşterilerinize %100 profesyonel destek sunamaz. Eğer profesyonel hizmet alıyorsanız sizde onlara destek olmalısınız!

Kitlenizi teşvik edin

Özel fırsatlar, indirimler veya bunun gibi farklı şeylerle insanları heyecanlandırabilir ve sizinle etkileşim kurmalarını sağlayabilirsiniz. Instagram ve Facebook fotoğraf yarışmaları için idealdir. Selfie çılgınlığının nasıl ortaya çıktığını hatırlayın. Alanınızla ilgili müşterilerinize fayda sağlayacak etkinlikler düzenlemekte önemlidir!

Unutmayın, sosyal profillerin etkinlik ve etkileşim seviyesi arasında bir bağ vardır. Ancak sayfanızı uygunsuz içeriklerle doldurursanız olası trafiği kendi elinizle kaçırmış olursunuz. Sosyal medyada başarının sırrı düzenli ve uygun olmaktır.

Profesyonel Destek: Hem Kreatif hemde Dijital anlamda güçlü bir gruptan profesyonel destek almak, her zaman dijital alanda gelişiminize destek olacaktır.

Son Yorumlar

  • gökhan
    10 Ocak 2019 - 13:16 · Cevapla

    Şimdiye kadar öyle aşırı fazla takipçim olup deneyemedim fakat genelde herkes paylaşımın dikkat çekmesi açısından ” Sosyal medya hesabınızı büyütecek 10 kural ” veya “Sosyal medyayı siz ne kadar etkili kullanıyorsunuz?” gibi kural içerin ve soru soran paylaşım başlıklarının, okuyucuyu kendine çektiğinden ve başarılı olduğundan bahsediyor. Sizce de öyle mi?

    • Hodri Medya
      14 Ocak 2019 - 10:44 · Cevapla

      Merhaba Gökhan! Aslında burada önemli olan soru şeklinde olan başlıklar değil. Önemli olan hedef kitlelerin merak duygusuna hitap etmektir. Bu tamamen etkilemek istediğin hedef kitleye göre değişen bir strateji şeklidir. Bazen merak ile dikkat toplamak, bazen mizah ile dikkat toplamak, bazen ise çok farklı stratejiler tercih etmek sosyal medya yöneticisinin elindedir. Bu stratejiyi tercih ederken dikkat edilmesi gereken en önemli faktör bizce; hedef kitlenin genel beğenileridir.

  • erbas
    10 Ocak 2019 - 01:30 · Cevapla

    Sosyal medya yönetimi ile alakalı okuduğum en iyi makalelerden biri diyebilirim. Yararlı paylaşım, teşekkürler 🙂

Yorum yap

20 − Onbir =