Sosyal Medya İçin İlgi Çekici İçerik Oluşturmak

Sosyal Medya İçin İlgi Çekici İçerik Oluşturmak
Yazan

Diğer dijital alanların yanı sıra artık sosyal medyada varlık göstermenin gücü kritik bir unsur haline geldi.

Google, Yandex, Yahoo, Bing ve diğer arama motorlarında üst sıralarda yer almak istiyorsanız artık güçlü sosyal medya rakamlarına sahip olmanız gerekmektedir. Güçlü sosyal rakamlar arama ağı sonuç sayfasında sıralamanızı yükseltir, trafik artışı sağlar, hızlı etkileşimler ve yüksek dönüşüm oranları sunar.

Güçlü sosyal rakamlar markanızın gücü, güvenirliği ve otoritesi açısından da önemlidir. Aslında, dijital pazarlama fonksiyonlarının tüm görevlerini yerine getirmek konusunda size yardımcı olur.

SEO ve SEM uzmanlarının sıklıkla sorduğu üç soru vardır. Güçlü sosyal medya rakamlarına nasıl sahip olunur? Projeye yeni başlanılan sırada güçlü sosyal medya rakamları nasıl elde edersiniz? Sosyal medyanın başarısı için ne tür dinamikler  gereklidir?

Tüm bu sorulara cevap verebilmek için tek bir cevap yeterlidir. Dinamik içerik ihtiyacınız olan şeydir! Elbette bunu yapmak için çekici içerikler üretmelisiniz. Peki bunu nasıl yapacaksınız? İşte bu noktada aşağıda bulunan 6 adımlık rehberi incelemeniz gerekiyor.

Güçlü içerik – Güçlü Sosyal Medya Dönüşümü

İlk Önce Hitap Edeceğiniz Kitleleri Tanıyın

İçeriği özellikle kitlenizi oluşturan en büyük dilim için oluşturun. Demografik türde bilgiler toplamak oluşturacağınız içeriğin türünü belirlemek için önemlidir. Bununla birlikte kitle ile iletişim için doğru tonu belirlemeniz konusunda size yardımcı olur. LinkedIn’de yer alan kişilerin dedikodu içerikli yazılardan hoşlanması pek olası değildir ancak Facebook ve Twitter kullanıcıları buna bayılırlar!

Doğru İçerik Türü ve Paylaşım Zamanı Tanımlayın

Doğru içerik türü sizin için en fazla etkileşimi sağlayan içerik türüdür. Bulunduğunuz seltörle ilgili hangi yazıların ve hangi tür görsellerin daha fazla beğeni, yorum, paylaşım aldığını zaten biliyor olabilirsiniz. Bu durumda benzer türlerde içerik üretmeniz gerekir. Fakat ara sıra farklılık üretmeyi de kesinlikle unutmamalısınız. Bu kitlenizin dikkatini tekrar sayfanıza çekmeye yardımcı olacaktır.

Sosyal Medya için içerik fikirleri üretmek

Genellikle infografik şeklinde içerikler en fazla etkileşim alan ve dikkat çeken türdür ve bu neredeyse bütün sosyal medya platformları için geçerlidir. Bu tür içerikler düz metin yazılarından otuz kat daha fazla okunmaktadır. Benzer şekilde Facebook üzerinde aktif olan kitleler video içeriklerden çok hoşlanır. Videolar geleceğin pazarlama aracı olarak görülmektedir, bu durumda video içerikler veya yazılar hazırlayarak pazarlama stratejinizi iyileştirebilirsiniz.

Peki paylaşımlarınızı ne zaman yapmalısınız? Sosyal medya mesajlarını doğru zamanda paylaşmanız önemlidir. Örneğin Etkileşimler genellikle Perşembe ve Cuma günleri Facebook üzerinde daha fazla olmaktadır. Pazartesi ve Perşembe günleri genellikle Twitter mesajları için idealdir. Salı ve Perşembe günleri için LinkedIn günü olarak nitelendirilebilir. Tabi bu bilgiler sürekli yapılan araştırmalarca güncellenmekte ve değişim gösterebilmektedir. Ayrıca genel bir istatistikten yola çıkmak yerine kendi alanıza ilişkin kitlenin en çok etkileşim zamanlarını da araştırmanızda kesinlikle büyük fayda var.

Sizde kitleniz ile etkileşime geçin

Etkileşim istiyorsanız güncel olmak son derece önemlidir. Ara sıra kendi sektörünüz dışında son haberler ve gündemler, etkinlikler ve yenilikler hakkında da içerikler üretmeye çalışmalısınız. Bunu zaten var durumunda olan tartışmalara dahil olmak için değerlendirmeli ve Facebook veya Twitter gibi yerlerde yer alan hashtag’lerden faydalanmaya çalışmalısınız.

Benzer şekilde kitlenizin takip ettiği son trendleri takip etmeye çalışın. Selfie paylaşıyorsa siz de paylaşın. Farklı bir olaya başvuruyorlarsa siz de hamlenizi yapın. Buradaki fikir ise sosyal medya içeriği aracılığıyla daha fazla sosyallik oluşturmaktır.

Tutarlı olun ve sürekliliği koruyun

Takipçiler için yakınlık önemlidir. Sosyal medyada ne kadar sık paylaşım yapıyorsanız onlar sizin marka adınıza daha yakın olurlar ve siz paylaşım yaptıkça kendilerini sizinle iletişimde tutmaya çalışırlar. Buradaki püf nokta daha öncede belirttiğimiz içerik kalitesidir. Kalitesiz içerik ile bu adımda fayda sağlamanın aksine takipçi ve marka güveni gibi kavramlarda kayıplar yaşanacaktır. Yüksek kaliteli, yüksek değerli içerikler üretmeli ve bunu sürekli hale dönüştürmelisiniz.

Sektörünüzdeki rakiplerinizin çalışmalarını ve onların oluşturduğu gündemleri de takip etmeyi unutmayın. Özgünlük tabiki önemli ama bazı noktalarda ‘Amerika’ yı yeniden keşfetmeye gerek yoktur.’

Çalışanlarınızı sosyal hale getirin

Çalışanları etkileşim konusunda görevlendirmeniz durumunda markanızın sesi, yüzü ve bağlantı kuran kişileri konusunda destek almış olursunuz. Marka içinde yer alan belirli kişilerin yarı profesyonel hesaplar açarak sosyal medyada yer almasını sağlayın. Görevleri diyalogları sürdürmek olacaktır. Herhangi bir şey satmalarına gerek yoktur. Sadece etkileşim ve iletişim kurmaları yeterlidir. Hiç bir dijital medya ajansı ürün veya hizmetlerinizle ilgili teknik özellikler konusunda müşterilerinize %100 profesyonel destek sunamaz. Eğer profesyonel hizmet alıyorsanız sizde onlara destek olmalısınız!

Kitlenizi teşvik edin

Özel fırsatlar, indirimler veya bunun gibi farklı şeylerle insanları heyecanlandırabilir ve sizinle etkileşim kurmalarını sağlayabilirsiniz. Instagram ve Facebook fotoğraf yarışmaları için idealdir. Selfie çılgınlığının nasıl ortaya çıktığını hatırlayın. Alanınızla ilgili müşterilerinize fayda sağlayacak etkinlikler düzenlemekte önemlidir!

Unutmayın, sosyal profillerin etkinlik ve etkileşim seviyesi arasında bir bağ vardır. Ancak sayfanızı uygunsuz içeriklerle doldurursanız olası trafiği kendi elinizle kaçırmış olursunuz. Sosyal medyada başarının sırrı düzenli ve uygun olmaktır.

Profesyonel Destek:  Hem Kreatif hemde Dijital anlamda güçlü bir gruptan profesyonel destek almakta her zaman dijital alanda gelişiminize destek olacaktır.


Yorumlar

  1. Son zamanlarda sosyal medyanın önemi iyice arttı. Artık google bile sosyal medyaya hiç vermediği kadar önem veriyor. Bu açıdan çok güzel bir yazı olmuş elinize sağlık.

  2. Konuyu çok güzel ele almışsınız. Eksiklerimizi gidermiş olduk. Benzeri anlatımlar için takipteyim.

  3. Sosyal medyanın Google ve diğer arama motoru siteleri için büyük önem kazandığı bir gerçek fakat son zamanlarda Facebook üzerinde ortaya çıkan erişim oranı düşüşleri siteleri de vurmuş ve sitelerin çoğu ciddi trafik düşüşleri yaşamışlardır.

  4. Sosyal medya SEO için önemli kriterlerden biri evet. Sitem için facebook hesabı açmadım twitter ve google plus hesapları açtım fakat onlarla da çok fazla ilgilenemedim. Takipçi toplamak, o platformlara zaman ayırmak ekstra bir uğraş gerektiriyor. Bunun yerine sitemle ilgilenmeyi daha mantıklı buluyorum. Yazılarımı otomatik olarak paylaşan eklentiler denemeyi düşünüyorum bir ara.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir