Reklam Metni Optimizasyonu

Reklam Metni Optimizasyonu
Yazan

Kullanıcıların dikkatini çekmek, tıklama oranlarınızı arttırmak, iyi bir kalite puanına sahip olmanın en önemli yollarından birisi de reklam metinlerinizdir. Reklam metinlerinizin kullanıcıların ihtiyaçlarına doğrudan cevap vermesi gerekir. Üçüncü taraf kullanıcılarında sadece reklam metinlerinizi gördüğünü varsayarsak markanız için bunun önemi biraz daha artıyor.

Reklam metinlerinizin performansını arttırmak için izleyebileceğiniz yollar

1) Anahtar kelime – Reklam metni ilişkisi

Reklamlarınızı tetikleyecek anahtar kelimeleri kontrol edin. Kullanıcıların ihtiyaçlarına yönelik reklam metinleri göstermeye odaklanın, bu sayede tılama oranlarını arttırabilir maliyetlerinizi düşürebilirsiniz.

2) Performansı düşük reklam metinlerini eleyin

Reklam gruplarınızda her zaman için en az iki aktif reklam metni olmasına özen gösterin. Bu şekilde reklam metinlerinizin performansını değerlendirebilir, iyi performans göstermeyen reklam metinlerini duraklatmak yerine düzenlemenizi öneriyorum. Sürekli en iyi performansı almayı hedefleyin reklam metinlerinizden. Reklam metinlerinizin ömrüne karar vermeden önce yeterli kadar gösterim aldığından emin olun.

3) Mobile özel reklam metinleri hazırlayın

2012 yılında Türkiye’de %14 oranla akıllı telefon kullanırken 2013 yılında bu oran %30ların üzerine çıktı, önümüzdeki yıllarda bu oranın ne kadar artacağını tahmin edebilirsiniz. Mobile özel kısa ve dikkat çekici reklam metinleri hazırlamalısınız. Dipnot olarak mobilde organik aramaların üst kısmında sadece 2 reklam çıktığı için tekliflerinizi optimize ederek tıklama oranlarını arttırabilirsiniz.

4) Reklam uzantılarını kullanın

Reklam uzantılarını kullarak reklamlarınızın daha fazla yer kaplamasını sağlayarak dikkatleri daha fazla çekebilirsiniz. Yapılan bir araştırmaya göre site bağlantısı uzantılarını kullanmak CTR’de yaklaşık olarak %25 artış sağlıyormuş.

5) Dikkat çekecek, harekete geçirecek metinler hazırlayın.

6) Açılış sayfasını doğru seçin

Olay sadece dikkatleri çekmekle bitmeyecektir. Reklam metinlerinde bahsetmiş olduğunuz mesajları açılış sayfanızda kullanıcılara sunmalısınız.  Aksi taktirde trafikte artış sağlayabilir fakat reklam verme amaçlarınıza ulaşamayabilirsiniz


Yorumlar

  1. Adwords gibi reklam ağlarından maksimum verim almak için kesinlikle reklam metni optimizasyonunun yapılması gerek. Aksi takdirde yüksek maliyet ile düşük geri dönüşler alınır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir