Reklam Metni Optimizasyonu

Kullanıcıların dikkatini çekmek, tıklama oranlarınızı arttırmak, iyi bir kalite puanına sahip olmanın en önemli yollarından birisi de google ve sosyal medya üzerinde kullandığınız reklam metinlerinizdir. Reklam metinlerinizin kullanıcıların ihtiyaçlarına doğrudan cevap vermesi gerekir. Üçüncü taraf kullanıcılarında sadece reklam metinlerinizi gördüğünü varsayarsak markanız için bunun önemi biraz daha artıyor.

Reklam metinlerinizin performansını arttırmak için izleyebileceğiniz yollar:

1) Anahtar kelime – Reklam metni ilişkisi

Reklamlarınızı tetikleyecek anahtar kelimeleri kontrol edin. Kullanıcıların ihtiyaçlarına yönelik reklam metinleri göstermeye odaklanın, bu sayede tılama oranlarını arttırabilir maliyetlerinizi düşürebilirsiniz.

2) Performansı düşük reklam metinlerini elekten geçirin

Reklam gruplarınızda her zaman için en az iki aktif reklam metni olmasına özen gösterin. Bu şekilde reklam metinlerinizin performansını değerlendirebilir, iyi performans göstermeyen reklam metinlerini duraklatmak yerine düzenlemenizi öneriyoruz. Sürekli en iyi performansı almayı hedefleyin reklam metinlerinizden. Reklam metinlerinizin ömrüne karar vermeden önce yeterli kadar gösterim aldığından emin olun.

3) Mobile göre özel reklam metinleri hazırlayın

2012 yılında Türkiye’de %14 oranla akıllı telefon kullanırken 2013 yılında bu oran %30 oranlarının üzerine çıktığı ölçüldü ve 2019 yılına girdiğimiz bu günlerde tahmini olarak bu oran %70-80 arasını buldu. Önümüzdeki yıllarda bu oranın ne kadar artacağını tahmin edebilirsiniz. Mobile özel kısa ve dikkat çekici reklam metinleri hazırlamalısınız. Dipnot olarak mobilde organik aramaların üst kısmında sadece 2 reklam çıktığı için tekliflerinizi optimize ederek tıklama oranlarını arttırabilirsiniz.

4) Reklam uzantılarını kullanarak reklam alanınızı arttırın

Reklam uzantılarını kullarak reklamlarınızın daha fazla yer kaplamasını sağlayarak dikkatleri daha fazla çekebilirsiniz. 2016 yılında yapılan bir araştırmaya göre site bağlantısı uzantılarını kullanmak CTR’de yaklaşık olarak %25 artış sağlıyormuş.

5) Dikkat çekecek, harekete geçirecek metinler hazırlayın.

6) Reklam açılış sayfasını doğru seçin

Olay sadece dikkatleri çekmekle bitmeyecektir. Reklam metinlerinde bahsetmiş olduğunuz mesajları açılış sayfanızda kullanıcılara sunmalısınız. Aksi taktirde trafikte artış sağlayabilir fakat reklam verme amaçlarınıza ulaşamayabilirsiniz.

Profesyonel Destek

Bizler bu alandaki çalışmalarda sizlere geri dönüşü düşük reklamlarla boş istatistikler sunmuyoruz. Kendi markamızın dijital reklam faaliyetlerinde nasıl dikkatli ve titizsek sizlerin çalışmalarındada öyle oluyoruz. Hodri Medya size en iyi başarıyı değil, en iyi başarıyı elde etmek için gerekli olan gayreti vaadediyor.

Son Yorumlar

Yorum yap

15 + 6 =