Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler Reklam Ajansını Nasıl Seçmeli?

Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler Reklam Ajansını Nasıl Seçmeli?
Yazan

KOBİ, küçük ve orta büyüklükteki işletmelere denir. İş bütçe-performans dengesine geldiğinde firmaların küçüğü büyüğü olmaz. Harcanan her bir kuruş için sermaye maksimum fayda ister. Hal böyle olunca yönetici olarak yaptığımız seçimler günün sonunda alacağımız verim ile doğrudan ilişkilidir. Bu sebeple  uzun saatler ön araştırma yapar, konuyla ilgili güvenilen dostları aranır, durum hakkında bilgilendirme yapılır ve tavsiyeler alınır, sayısız toplantılara girer çıkarız. Peki günün sonunda bize uygun ajansın hangisi olduğuna nasıl karar vermeliyiz?

Önce Kendi Markanızı Tanıyın

Asla unutmayın; marka yönetimi çok önemlidir. Dolayısıyla işe markanızı tanımlamakla başlayın. Markanızı tanımlarken, içerisinde bulunduğunuz kategoriyi iyi inceleyin; rakiplerinize kıyasla markanızın konumunu, hedef kitleniz üzerindeki marka algınızı, ulaşmak istediğiniz gerçekçi orta ve uzun vadeli hedeflerinizi dikkatle belirleyin.

Ayağınızı Yorganınıza Göre Uzatın

Markanızın kreatif süreçlerini yönetecek ajansı seçerken, markanızı bilmek kadar önemli olan bir diğer konu ise bütçenizdir. Ajansın en pahalısı, en büyüğü, en ödüllüsü veya diğer markalara yapılan işler sizi yanıltmasın, önemli olan sizin markanız. Ölçeğinize uygun, bütçeniz dahilinde çalışmaktan memnun olacak, markanızı, hedeflerinizi iyi anlayan ve ortak dili konuşabildiğiniz ajanslar ile de paranızın karşılığını, muhtemelen fazlasını alabilirsiniz. Ne sizin ne de ajansların değerli vaktini almamak için yapacağınız ön görüşmede bütçe anlamında da kendinizi iyi ifade edin.

Strateji, Strateji, Strateji

Kreatif fikirler/çalışmalar pazarlama stratejinize hizmet etmediği sürece çoğu zaman markanız için birer tehdittir. Reklam ajansları hangi alanda hizmet ediyor olursa olsun, pazarlama stratejisinin ne olduğunu, nasıl yazıldığını ve nasıl korunacağını çok iyi bilmeli. Markanız için yazdığınız pazarlama stratejinizi, belirlediğiniz minimum 2 ajansla paylaşın, iyileştirme önerilerini ve yorumlarını alın. Bunu sizler için memnuniyetle yapacaklardır. Faydalanmanız da yarar var.

Kreatif Konsept

Tek başına pazarlama stratejisi yetmiyor! Yayınlanacak her reklamın tüm mecralara uygulanabilen akılcı bir kreatif konsepte ihtiyacı var. Kreatif konsepti görsel, işitsel ve duygusal olarak birbirini tamamlayan ve/veya takip eden reklam çalışmaları şeklinde basitçe tanımlayabiliriz. Kreatif konseptin markanın stratejisine uygunluğu, verilmek istenilen mesajın hedef kitle tarafından anlaşılıp anlaşılmadığı, kullanılan öğelerin markaya ve döneme uygunluğu mutlaka kontrol edilmelidir. Görüştüğünüz ajanslardan belli bir ücret karşılığı ön çalışma yapmalarını istemeniz zaman ve bütçe tasarrufu açısından iyi olacaktır.

Reklam Ajansınızı İyi Tanıyın

Çalışmaya karar verdiğiniz reklam ajansının referanslarından uygun olanları mutlaka arayın. Ajans ile ilgili fikirlerini alın, reklam ajansını birde referansları üzerinden tanımaya çalışın. Kesin kararınızı verdiğinizde ajansı ziyaret edin, sizin için hizmet verecek ekiple tanışın. Küçük bir hediyeyle giderseniz ne mutlu, uzun soluklu bir birlikteliğin ilk adımını attığınız ekip markanızı sevecek ve markanız için uzun saatler çalışmaktan keyif alacaktır.

Bunları Yapmayın:

Aynı sektörde onlarca markaya hizmet veren ajansları tercih etmeyin. Reklam ajansının sektörünüzden referanslarının olması avantajlı olduğu kadar dezavantajlıdır, değerlendirmenizi çift yönlü yapın. Reklam ajanslarından kısa vadede iyileştirme, orta vadede sonuç bekleyin; birlikteliğin ise uzun vadeli olduğunu unutmayın.


Yorumlar

  1. Dijital reklam veya internet reklamları yapmayı düşünen firmalar, bu alanda dijital pazarlama ajansı seçerken bu alan için kafalarında belirledikleri bütçe aralığını şeffaf bir şekilde paylaşmalarıdır. Reklam harcamalarının stratejisi ve etkisi bütçeye göre değişiklik göstermektedir. Ayrıca bazı ajanslar büyük bütçeler ile çalışırken, bazıları küçük ve orta ölçekli bütçeleri yönetmekte uzmanlaşmışlardır.

  2. Doğru dijital ajans ile hareket etmek markanıza yapabileceğiniz en havalı yatırımlardan biridir.Özelikle ajansın web sitesine dikkat etmek bence en önemli unsurların başında gelmektedir.

  3. İyi bir reklam ajansıyla çalışmanın faydası işin her sürecinde kendisini gösterecektir. Yalnız şu unutulmamalıdır ki kötü bir iş iyi bir reklam ile örtülemez. Yapılan iyi iş de aynı şekilde kötü bir reklam ile parlamaz. Bu yüzden de yaptığınız işe güveniyorsanız kesinlikle çok kaliteli bir reklam ajansıyla çalışmanız gerekiyor. Bu noktada çok faydalı bir yazı olmuş elinize sağlık.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir