Dijital Dönüşüm Nedir?

Dijital Dönüşüm (Digital Transformation) ile Tanışmayan Marka Kalmasın! Son dönemde sıklıkla duyduğumuz ‘dijital dönüşüm’ün ne olduğunu merak ediyorsanız yalnız değilsiniz!

Bu yazımızda dijital dönüşüm ile ilgili merak ettiğiniz detayları bulacaksınız.

Nedir Bu Dijital Dönüşüm?

Tam anlamıyla dijital bir devrim yaşadığımız günümüzde artık herkes dijital ile iç içe yaşıyor ve dijitali oldukça etkin kullanıyor. Dijital Pazarlama ile birlikte rekabetin artması, fiyatların şeffaflaşması, gücün müşterinin eline geçmesi ve online itibarın önem kazanması markaları dijital ile yaşanan hızlı dönüşüme ayak uydurmak ve dijital dönüşüm sürecine girmek zorunda bırakıyor. Böylelikle marka yönetimi ve reklam yönetimi gibi kavramlar daha devasa bir boyut kazanımış oluyor.

Dijital dönüşüm, markaların dijital zamana ayak uydurmak için teknolojiyi tüm süreçlerinde kullanmaları olarak tanımlanabilir.

Dünyanın hızla değiştiği, yeni dünya araçlarının herkesi ve her şeyi yakınlaştırdığı günümüzde “dijital dönüşüm”e ayak uyduramayan markalar geride kalıyor. Bunun yanı sıra markaların, dijital dönüşüm için mutlaka bir strateji grektiğini unutmamaları çok önemli. Stratejik planlama yapmadan bu dönüşümü başarıyla tamamlamayı bekleyen markalar dönüşümlerini tamamlayamazlar. Kısa vadeli nokta atışları yerine, markaların analizi doğrultusunda belirleyeceği hedefleri ile uzun vadede kapsamlı bir değişim sürecine adım atmaları büyük önem taşıyor.

Markalar için ‘Dijital Dönüşüm’ ne ifade ediyor?

Hodri Medya olarak önemli olan tüm teknolojik gelişmelere körü körüne bağlanmak yerine markanın belirlediği strateji doğrultusunda dijital dönüşümü doğru hareketlerle anlamlandırmasıdır. Her marka, dijital dönüşümün onlar için gerçekten ne ifade ettiğini ve nasıl uygulamaları gerektiğini detaylı bir şekilde incelemeli ve karar vermelidir.

Markalar öncelikle dönüşüm için temel iş süreçlerini ve sistemlerini analiz etmeli, hangi uygulamanın, hangi platformda, hangi çözümlerle marka kültürüne daha uygun olacağını tespit etmelidirler. Aksi halde gereksiz yatırımlar içine girerek verim alınamayan bir dönüşüm için para harcamış olacaklardır.

Değişim süreci şirket kültürü içerisinde her kademede benimsenmelidir. Sadece kurum yöneticilerinin dijital bir kültüre sahip olmaları değişime yeterli olmayacaktır. Her kademede şirket yönetici ve çalışanlarının bu değişim sürecini anlaması ve benimsemesi çok önemlidir. Dijital dönüşümün önemini anlamayan kadrolar dönüşüme ayak uyduramaz.
Dijital Dönüşüm sürecinde ‘insan faktörünü’ unutmamak gerekir!

Emrinizde olan tüm enformasyon sistemleri bize kimi zaman en önemli kaynağı unutturur. Dijital ortamda insanlarla bağlantı kuran insanları… Dijital pazarlamanın özünde insanın yer alması teknolojinin de öncelikle insan psikolojisine hitap etmesi gerekliliğini doğurmaktadır.

Müşteri ilişkilerini sağlamlaştırmak ve sürekli yenilik tarafından yönlendirilen bir pazara yeni değerler katmak bilinç ve bakış açısı gerektirir. Markaların müşterileri için değer yaratmaları dönüşümü hızlandırmaya yardımcı olacaktır. Bunun için ise gelişen teknolojilerin yanı sıra insan davranışlarını da devreye sokmak gerekir.

Sonuç Olarak Dijital Dönüşüm:

Markalar dijital dönüşüm sürecine girdikçe müşterileri ile birbirlerine yakınlaşıyorlar ve aradaki sınırlar yavaş yavaş kalkıyor. Bazı sektörler dönüşüme hızlıca ayak uydururken diğerlerinin bu süreçte daha yavaş ilerlediklerini söylemek mümkün.

Dijital dönüşüme en hızlı ayak uyduran sektörlerin başında bankacılığın geldiğini söyleyen IBM’in Middleware Genel Müdürü Marie Wieck’in, “Kısa süre önce bir bankacı ‘insanlar artık bankacılıkla ilgileniyor, bankayla değil’ dedi. Bu da bankaların dijital dönüşümü rekabetçi yeni fırsatlara çevirmelerinin zorunlu hale geldiğini gösteriyor” konuşmasına dikkat çekmek gerek.

Tüm bunlardan yola çıkarak, iş şekillerini buna uyumlu hale getirebilen dijital dönüşüme ayak uyduran markaların önemli kazançlar elde edebileceklerini söyleyebiliriz. Uyum sağlayamayanlar ise zamanın gerisinde kalarak kaybedenler arasındaki yerlerini alacaklar gibi görünüyor.

Hodri Medya olarak biz de bu dönüşümü​​ benimsediğimizi ​rahatlıkla ​söyleyebiliriz. İç yapılanmamız​, ​​işleyiş ​süreçlerimiz​ ve yenilediğimiz çözümlerimizle ​dijital dönüşüm​e ​hazırız.​..

Son Yorumlar

  • Seokaos
    24 Mart 2019 - 01:06 · Cevapla

    Dijital dönüşüm nedir çok güzel anlatılmış uzaltılmadan, kısa ve net.. çok sağol hodri medya !

  • Mehmet
    21 Şubat 2019 - 15:33 · Cevapla

    Günümüzde küçük-orta-büyük ölçekli tüm firmaların dijitalleşme yolunda olduğunu gözlemliyorum. Firmalar müşteri portföyleri olsalar dahi yeni müşteri kitlelerine ulaşım sağlamak, daha iyi bir reklam pazarlama ve elektronik ortamın nimetlerinden yararlanmak istemektedirler. Kurumsallaşma aşamasında ihtiyaç duyulan tüm özelliklerin ve niteliklerin dijitalleşme esnasında firmanın kazanım olarak alacağı bir gerçek.

    Bu bağlamda dijitalleşen kurumların/firmaların reklam ihtiyaçlarının giderilmesi, kurumsal kimliklerinin müşterilere aktarılabilmesi ve ürün satışlarının arttırılması bağlamında sizin gibi kurumsal firmalardan destek alınmasında fayda görüyoruz.

Yorum yap

18 + 16 =